Mitt första möte med Jesus

Första mötet med Jesus.
En vän till mig är kristen och jag blev nyfiken på hur man kan vara så kristen och tro på allt om Adam och Eva, Jesus och Bibeln. Ja för mig va det som ett intressant fenomen för jag har bara trott på vetenskap, teknik med Darwinismen, evolutionen, Einstein, Big Bang, fisken som blev kräldjur och hela det paketet. Jag tänkte på kristendomen ibland, frågade henne om det jag undrade och hon svarade så klart på mina funderingar och jag tänkte ju bara att hon mår nog inte så bra. Ja, min tankegång va att religion kan ju vara bra för dom som mår dåligt för att ha något att hålla fast vid och Bibeln är väl mer som en bra sagobok. Den 15 November efter maten runt klockan halv sju så började jag sjunga. Jag sjunger inte så bra men jag tycker det är roligt. Jag har äntligen förstått att man kan göra saker som man tycker om även om man kanske inte blir bäst i världen på det utan bara för sitt egna nöjes skull. ”Fix You” heter låten med Coldplay (jag använder ett karaoke program som heter Glee i min Iphone). När jag sjöng så kändes det plötsligt som om någon stod och tittade på mig. Då ser jag Jesus. Det kändes som om en våg sköljdes över mig eller att jag fylldes av något som sköljde nerifrån tårna upp till huvudet och det jag kände va alla positiva känslor som man kan föreställa sig och allt på samma gång. Totalkärlek, lugn, lycka, ödmjukhet, kraft, hopp, livsglädje ja alla bra känslor som finns. Taket hade blivit som genomskinligt och jag ser honom kanske 1 meter över takhöjd. Jag ser bara hans huvud och över kroppen. Det lös som guldstrålar runt hans huvud. Han hade ljusgult halvlångt lite lockigt hår och han tittar på mig och lerkärleksfullt. Jag blev så överraskad, vågade knappt titta på honom för han va så mäktig. Det tar kanske två timmar innan jag kunde skicka ett sms till min vän för att berätta. Från den stunden är jag som på nytt född. Jag är inte samma människa längre och jag inte bara tror på Gud nu utan jag vet på Gud. Han har visat sig fler gånger på olika sätt efter det och jag har fått gåvor av Herren som jag aldrig hade trott på innan jag mötte honom.
/Peder

gospel john

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0